söndag 5 september 2010

Beroende igen

Jag har blivit beroende av nässpray, använder det konstant. Jag vet att det inte är hälsosamt och att det kan vara svårt att göra sig av med nosnappen, men jag är så illa tvungen.
Tänker på hur hemskt det var i förrgår innan jag hade hunnit iväg till apoteket. Vaknade upp på morgonen med hela gommen full med hårdnat slem eftersom jag blitt tvungen att andas med gapet ( du som haft tandställning och tagit tandavtryck med sån där rosa illaluktande gegg upptryckt med en stålställning i käften ) vet vad jag pratar om...det är torrt och blött på samma gång, och det rinner ner i halsen...uuuäääk!

Nu inhalerar jag glatt otrivin så fort jag känner den minsta täppa, och slänger ytterligare en använd näsduk på golvet...snööörvel...

1 kommentar:

  1. Rinochort! Du ska använda rinochort. Det tar bort svullnaden och är egentligen allergispray, men det hjälper dig även bli av med beroendet. Gissar dessutom att det kan vara graviditetsnästäppa ;)

    Krya på dig!
    Kram kram

    SvaraRadera