fredag 27 november 2009

" Fan vad trickfilmat "




Hahahahahahah! Jag och Cliff kollade på den gamla och härliga filmen Labyrinth häromdagen, för er som inte har sett den så kan jag säga att den handlar om en flicka i övre tonåren som önskar bort sin lillebror till trollen för att hon inte vill sitta barnvakt. Därefter sveper självaste David Bowie in genom sovrumsbalkongen i skepnad av en pärluggla. Han förvandlas raskt till en supersminkad och tuperad trollkung med blå tajts som markerar pungen på ett mycket otäckt sätt. Iallfall så ångrar sig flickan ( Jennifer Connelly...samma ögonbryn då som nu ) och ger sig i kast med att ta sig igenom en labyrint för att få tillbaka lillebroderna Toby. Det roliga med den här filmen, förutom alla underbara figurer ( Hoggle, Ludo mfl ) är ju dem här effekterna, som på den tiden säkerligen var i högsta grad avancerade, men som idag hånas och skrattas åt i jämförelse med Harry Potter och Sagan om ringen-effekterna. Men jag kommer ihåg att inte ens då, när man satt där i den röda plyschsoffan och långsamt snaskade på sin bananaskids och tittade på filmen, fick man bli imponerad och hänförd. Nej, redan då så satt dagens filmfantaster bredvid en i soffan och gnällde " Fy fan vad trickfilmat! "

Jaja, iallfall så kommer jag också ihåg att jag tänkte att sådär som " Sarah " ser ut i drömscenen när hon ätit av den snuskiga persikan, så vill jag se ut på mitt bröllop när jag blir stor. En stor maräng helt enkelt...fast det läskigaste skulle ju vara om Cliff skrudade upp sig som David Bowie....huuuuu

2 kommentarer:

  1. Hahahahah. Nä inte Cliff som David Bowie. Hua. Ang förra inlägget. Har hört nå rykte om att det tydligen ska komma en smurf-film 2010 (men vet inte om det är så) och att det är därför de har börjat sälja dem igen. Och jag känner absolut igen mig i din cindy-beskrivning. Jag fick en liknande docka när jag fyllde 5 år från ellos som hette Tina och åkte skateboard. Skitcool. Hon var nå mellanting mellan cindy och barbie. Julen när jag gick i 1an fick jag en balett cindy. Lika som min kusin hade, åh vad jag var lycklig. Ända till Jenny och Charlotta visade alla sina barbies... Lyckan var total när jag som 8 åring fick en barbie som mamma och pappa köpt på nk i Göteborg. Det var bara det att hon var korthårig... Julen efter fick jag så äntligen en barbie med askungenklänning i chifong. Åh vad glad jag var, nu kunde jag va med på samma vilkor... Det är ju hemskt egentligen. Och nu ska alla ha bratz och bionicle.

    SvaraRadera
  2. Jasså en smurf-film alltså...intressant. hahahaha, då är det inte bara jag alltså som var en otacksam och bortskämd snorvalp som barn?

    SvaraRadera