torsdag 26 november 2009

Virrvarr av färger och plast...back to leksakslådan



Ojojj var in i en leksaksaffär igår för att spana in julklappar till kidsen i jul, blev näst intill chockad....det finns ju hysteriskt mycket saker, vad ska man välja liksom? Det var spel, nallar, dockhus, specialdesignade dockskåp, laptops med Hello Kitty, smurfar ( trodde inte dom såldes som figurer längre ) och mängder med smått och gott i form av plast i olika kulörer med glitter på, hjälp säger jag bara!
Vilken mardröm att jobba där under julen, folk som svettas och trängs, och kräver att få presenterna inslagna med bytesrättkvitton....

Kommer ihåg när jag var liten och ville ha en speciell barbiedocka som jag storögt spanat in i leksaksaffären, såna var dyra redan på den tiden ( 80-talet ) så jag fick en cindydocka istället. Dom såg ut ungefär som barbie men hade större huvud och det fanns inte lika många attiraljer till dom, jag var helnöjd med min cindy, men det visade sig ju vara befängt, det fick jag minsann klart för mig när jag visade upp henne för min kompis ( vars rum var sprängfyllt med barbiebilar, hus, my little ponyslott och en mängd olika dockor och hästar i oilka utstyrslar ) Jag såg ju själv att det var ju inte samma klass på min docka som på hennes. Hennes dockor riktigt luktade dyrt och fint, och min hade plötsligt ett gigantiskt huvud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar