söndag 14 mars 2010

Gammtacka på sofflocket


Riktig slappedag idag...efter två partyn i helgen känns det otroligt välbehövligt.
Ligger på sofflocket, oduschad och osande. Man är ju inte direkt 20 längre. Minns att när man hängde på festivaler, Hultsfred, Dalarocken mfl i mitten av 90-talet så var det nemas problemas att slå klackarna i taket 3 dagar i följd...

Det var bara att ta en novalucol mot magkatarren och allt surt vin och sen på´t igen! Blä. Inte var man kräsen heller. Tre nätter i ett sunkigt tält i en svettig sovpåse och en klump med kläder till huvudkudde, det dög fint det.
Nuförtiden skulle jag aldrig klara av att bo med 25 andra skitiga människor på en plätt med sönderbränt gräs och trasiga tältstolar...utan dusch och kall ravioli som frukost, lunch och middag.

I dessa dagar nöjer jag mig med att titta i mina gamla tummade fotoalbum med bilder på mig och mina vänner när vi sitter på det sönderbrända gräset, iklädda Docs, bandtröjor och gubbkostymbyxor från Myrorna. Leende in mot kameran, handen höjd i en skål och med hela världen framför våra fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar